Kamionos világmárka jön Vépre
Kamionos világmárka jön Vépre

Kamionos világmárka jön Vépre

Együtt fejlődik a térség a Galambos cégcsoporttal

Egy kamionos világmárka kezd új szerviz és értékesítőhely építésébe hamarosan Vépen, a Galambos Trans Kft. szomszédságában.

 

Hogy kerültek kapcsolatba a Scania márkával?

Galambos Tamás: Eleinte csak használt gépjárműveket vásároltunk, azokat is külföldről. A 90-es évek közepétől volt rá lehetőségünk, hogy Szombathelyen, egy megfelelő márkakereskedéstől vegyünk gyári új IVECO-kat. Ez a partneri kapcsolat a 2010-es évek közepéig kitartott, és azóta kerestük az új márkát, akivel hosszú távú, megbízható üzleti kapcsolatot építhetünk ki. Végül a Scania mellett tettük le a voksunkat.

Mellettük szólt, hogy hajlandóak és képesek is - a mi telephelyünkhöz közel - velünk együtt egy közös szervizbázist létrehozni.

Kétségtelenül nagy előnye ennek, hogy az eszközeinket ezentúl nem egy innen 100 kilométerre lévő helyszínre kell vinnünk szervizre, hanem itt, a telephelyünk portájával szemben elérhető lesz ez a szolgáltatás. Időben és gazdasági szempontból is hatalmas előrelépés ez.

 

Mi mindentől függ ilyenkor, hogy egy világcég kit választ partneréül? Mit kell felmutatnia egy magyar családi vállalkozásnak?

G. T.: Testvéremmel 2006-ban kezdtük felépíteni, és 2020-ra elkészültünk a vépi telephellyel, beépült az utolsó négyzetméter is. Így már rendelkezésre áll 25 000 négyzetméternyi fedett raktárterület, egy 140 férőhelyes kamionparkoló, valamint göngyölegtisztítási feladatokat is el tudunk látni partnereink számára. A logisztikai szektor minden területén képesek vagyunk folyamatos fejlődést felmutatni. Ilyen infrastruktúrával egy olyan világmárkát, mint a Scania, már bátran ide hívhatunk, mert komolyan vesz bennünket. Az együttműködés létrejötte innen már csak elhatározás kérdése volt. Mi eleve nyitottak voltunk, hiszen ingatlanfejlesztéssel is foglalkozunk, a Scania pedig felismerte annak a lehetőségét, hogy a velünk kialakított partneri kapcsolattal a telephelyei közti fizikai távolságot is csökkentheti, hiszen Nagykanizsán és Lébényben van jelen. Mindkettő 100-100 kilométeres távolságra van innen.  Mindemellett nagyon erős a Vas vármegyei fuvarozópopuláció, és jelenleg nincs megfelelő szerviz a környéken. Aki először lép, az nemcsak a szerviz, hanem az újautó-értékesítés területén is előnyre tehet szert.

Galambos Balázs:

A Scania úgy tekint ránk, mint egy zászlóshajóra. Stratégiai partnert kerestek, mi pedig megfeleltünk a minőségi elvárásaiknak, így merült fel a mi vállalkozásunk neve.

A szerviz tehát itt lesz, de nemcsak nekünk, hanem bárki más számára is nyitott lesz. Természetesen új járműveket is értékesítenek majd, hiszen enélkül nincs géppark, nincs szerviz. S hogy mi miért választottuk őket? Szem előtt tartottuk a minőséget, a kényelmet! A Galambos Trans Kft. flottáját Scania tehergépjárművekkel bővítettük, és a

saját kollégáinktól érkezett visszajelzések mutatják, hogy olyan gépjárművet kaptak a kezükbe, amellyel élmény a munka.

Fontos szempont: megnéztük, hogy mit és mennyiért veszünk, majd azt is, hogy mennyiért lehet fenntartani. Ezért az összes gépjárművet karbantartási szerződéssel vásároltuk, és jól látszik: a Scania bízik a saját termékében, hiszen jóval kedvezőbb áron tudja ezt a szolgáltatást kínálni, mint a versenytársai.

 

Mekkora gépparkról beszélünk a Galambos Trans Kft. esetében?

G. T.: A saját flottánk körülbelül 50 autó, amelyből már 22 gépjármű Scania típusú. És ahogy a gépjárműparkban elkezdődik egy korszakváltás, úgy a cégvezetésben is megjelent a harmadik generáció. Az árufuvarozást már fiam, Galambos Mátyás vezeti napi operatív szinten. Idővel az a szándékunk, hogy ha stabil partnereket találunk, akkor a flottát is tovább bővítjük. A márkaváltás nem lesz teljes, mert a versenyben hiszünk, de idővel elképzelhető, hogy 80-20 százalékban a Scania-autók lesznek többségben.

Hosszabb távon mi a tervük a telephely környékével?

G. B.: Szeretnénk a fuvarozási vállalkozásunkat megerősíteni, minden kiszolgáló partnert a telephely közelébe összpontosítani, ennek első lépése a Scania szervizzel történt fúziónk. De terveink között szerepel együttműködés kialakítása más állandó beszállítókkal is. G. T.: Kiemelném, amit a Scania is értékelt: nagyon erős az M86-oson a tranzitforgalom.

Mi a raktárak mellett nemcsak logisztikai parkot, hanem kamionpihenőt is üzemeltetünk, tehát óriási mennyiségű idegen kamion jön be hozzánk rövidebb-hosszabb időre. Feltehetően gyorsan híre megy majd, hogy számukra a pihenő mellett elérhető lesz javítási lehetőség is.

 

Pontosan mi történik majd a szemközti területen?

G. T.: Egy nagyjából 8 ezer négyzetméteres területet veszünk ki a fejlesztési kapacitásunkból, itt épül majd fel egy 4 állásos Scania-szerviz kiszolgálólétesítménnyel együtt. Az épületben helyet kap az ügyféltér, az alkatrészraktár, az emeleten irodák, öltözők, étkező. Az épület összesen közel 500 négyzetméter nagyságú lesz.

G. B.: A tervezés modulárisan történik, a fejlesztésnek ez egyelőre csak az első lépése. Ahogy bővül az ügyfélkör, úgy folytatódhat majd az építkezés, és később egy teljes, Scania-standard szerinti, európai szinten is komplett kiszolgálás válik itt elérhetővé.

Hosszú távon mi a jelentősége ennek a fejlesztésnek a térség szempontjából?

G. T.: A közúti árufurvarozás esetünkben egész Európát behálózza, de az adót a cég természetesen ott fizeti, ahol a telephelye van.

További előny, hogy ha a Szombathely környéki fuvarozók kedvezőbben juthatnak jó minőségű eszközhöz, és alacsonyabb költséggel tudják szervizelni az autóikat, akkor a mai fuvarpiaci helyzetben előnyhöz juthatnak.

Ha valaki évente 5-10 százalékkal bővíti így a flottáját, annál biztosan kimutatható lesz a szerviz költségeinek megtakarítása. G. B.: Ha megnézzük például Győrt, akkor látható, hogy egy fejlett alapinfrastruktúra mennyire vonzó tud lenni, hiszen számos beszállító telepedett le az autógyár mellett. Azt gondolom, hogy a mi térségünknek is ezt az irányt kell követnie. Az úthálózatunk már alakul, bár még nagy szükség van a Kőszeg-Szombathely gyorsforgalmi útra is, hogy még egy határt el tudjunk közvetlenül érni. Autót sok helyen lehet venni: Győrben, Budapesten, de nem mindegy, hogy a hosszú távú üzemeltetése mennyire lesz könnyű, ebben látom a további fejlődés lehetőségét Szombathely környékén.

A jelenlegi nehéz piaci körülmények milyen stratégiára sarkallják a Galambos Trans Kft.-t?

G. T.: Hosszú távra kell tervezni, és partnerséget kell keresni. Olyan mértékű hullámzást tapasztalunk a piacon, ami ritka: tavaly kapacitáshiány volt, most a recesszió réme fenyeget sokakat. Éppen ezért nem szabad kapkodni. A stabilitás és a kiszámíthatóság, a több lábon állás elve felértékelődött. G. B.: A vállalkozásunk fejlődésének az alapja eddig is ez volt. Már akkor is elképzelhetetlen volt a munkánk a komoly kontroll nélkül, amikor még kis cég voltunk, és a megbízóink ezt azóta is értékelik.

 

Mikor kezdi meg a működését az új Scania-szerviz?

G. T.: A munkaterületet április végén átadjuk, a tervek szerint a beruházás jövő tavaszra elkészül, és egy év múlva itt egy működő szerviz áll majd. G. B.: Ez egy előnyös üzleti lehetőség mindkét fél számára. Rövid és középtávú céljaink között szerepel ennek maximális kiaknázása, további fejlődés elérése.

 

Az ügy tanulsága: aki jól választ partnereket, stabilitásra törekszik, és tudatosan több lábon áll, az sikerre van ítélve. Még ebben a nehéz gazdasági környezetben is, mint amilyet a 2020-as évek hoztak.

Forrás: www.frisss.hu

megosztás facebook-n
Megosztás twitteren
LinkedIn

Rólunk mondták

Teljes mértékben elégedettek vagyunk a kapott szolgáltatással. A rugalmasság és gyorsaság kiemelendő! A Galambos Trans Kft. minden árajánlatkérésünkre a lehető legjobb megoldást találja.

APTIV: Horváth Márton
Leader Freight Group